tisdag 17 januari 2012

Vem är Thomas Carstens?


Hej! Jag heter Thomas Carstens och är 19 år. Och bor i en liten by utanför Northeim med min mina två bröder och tre andra killar.

Huset vi bor i just nu är hyfsat stort för oss. Inte för stort inte för litet trivs bra här har i alla fall ett eget rum.
Min far jobbade i kriget men blev skjuten, så nu måste jag och min brorsa ta hans plats. Mor jobbar som lite men har blivit sjuk, vill jätte gärna hälsa på henne, hon bor i Northeim.

Innan far blev indragen i kriget så bodde alla vi i en lägenhet i Northeim och var som en familj, men när far blev indragen så förändrades allt. Så när jag var 16 så blev far tvungen att flytta. Det blev bara jag, mor och min bror kvar. Vi levde kvar där ett tag tills vi fick reda på att far hade blivit skjuten det knäckte oss alla. Mor blev sjuk. Det var då jag kom på att jag ville hämnas på soldaten som dödade far. Eller i alla fall ta över efter far. Vi lärde oss mycket av far om att vara soldat. Det är därför jag sitter här. Ska bli soldat har jag bestämt mig för. 

Nej nu ska jag hjälpa till med maten. 

Men ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar