måndag 16 januari 2012

Vem är Theodor Lewald?

Jag är en tjugotvå årig ung grabb från Northeim som jobbar som bagare på mitt och min kompis bageri, bageriet heter Wenkel und Lewald. Vi har köpt bageriet med pengar vi ärvt efter våra bortgångna föräldrar. Våra föräldrar stod varandra nära och dem lämnade oss under WWI. Vi har inte en direkt så kallad familj. Vi är som en familj, som bröder. Jag är bra på att baka. Jag älskade och älskar att hålla på i köket. Vissa har sagt åt mig att köksarbete är för tjejer men då så har jag visat den andra sidan av mig, dvs. den lite mer manliga delen, jag älskar att bygga, jag brukar fixa tak och bygga möbler osv. 
Jag bor mitt i Northeim, alltså ganska centralt. Jag var rik förut men nu så har det ändrats. Det var våra föräldrar som var bra med pengar, de visste exakt hur de skulle tjäna pengar osv, Jag och Herr Wenkel slösar allt vi får. Vi är inte så rika men ändå så är vi nästan rikast i hela området, många människor förlorade sina hem och massor av viktiga saker under WWI å nu har allt försämrats här omkring. Northeim är inte en så rik stad men det ser ändå riktigt mycket bättre ut här än i de andra städerna runt omkring i landet. Northeim drabbades inte så mycket av WWI.
Jag är en helt vanlig ung kille som lever ett helt normalt liv. Jag arbetar mycket, det tar nästan hela min tid, är jag inte på arbetet så är jag hemma. Jag är inte så social utav mig, jag är inte engagerad i mycket, som att störta annat folk osv. Jag är ganska osynlig utav mig. Många ser mig säkert som en tråkig person pga. detta men jag anser att dessa personer har fel eftersom jag gör det jag älskar, dvs. bakar och bygger.
Jag har bott i Northeim under hela mitt liv, jag bodde här med mina föräldrar förut men nu när dem är bortgångna så bor jag med min så kallade ”bror” Wenkel. När jag bodde med mina föräldrar så var allt perfekt, jag kunde jobba och ha kul utan att tänka på ekonomin och jag kände alltid att jag hade någon som skyddade mig och det var skönt att ha den känslan. Jag kände att mina föräldrar alltid vakade över mig.
Jag vill vara lycklig med mitt liv och jag vill att alla ska vara lyckliga och att det ska vara fred på jord. Jag vill vara med och kämpa för fred på jord för att med fred så skulle allt vara mycket bättre. Ifall det skulle varit fred på jord så skulle mina föräldrar aldrig behövt gå ut och kriga ett sådant onödigt krig. Jag är inte så engagerad och kommer inte gå ut i något krig men jag kommer göra allt för att försöka skapa fred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar