söndag 15 januari 2012

Vem är Moritz Kleinst?

Jag är heter Moritz Kleinst. Jag föddes 1891 i Berlin och jag äger sockerraffinaderiet i staden Northheim.
Jag är en mycket religiös person och går till stadens kyrka varje söndag. Min familj består av mamma, pappa och jag. Mamma och pappa bor fortfarande kvar i staden som jag flyttade ifrån vid 21års ålder. 

Jag flyttade till Northeim i samband med köpet sockerraffinaderiet i Northeim. Det skulle bli mitt första arbete som jag ännnu idag arbetar med. Det var min far som köpte sockerraffinaderiet här i Northeim för att han ansåg att det var på sin tid att jag blev självständig och flyttade hemifrån.

Och här bor jag nu i ett stort hus i utkanten av staden. Jag är inte gift och bor alldeles själv här. Jag lever på vinsterna från sockerraffinaderiet vilket är väldigt stora och har inga som helst problem med inkomsterna. Jag funderar på att kanske köpa upp bageriet i staden om dess nuvarade ägare är villig att sälja.

Jag sysselsätter mig genom se om raffinaderiet, se till att allt flyter på som det ska och allt försäljningen fungerar korrekt.

Men nu är det dags att ta en morgonpromenad. 


Så nu går jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar