måndag 16 januari 2012

Vem är Heinrich Wenkel?

Jag är en 23 årig man som nyligen har öppnat ett bageri i centrala Northeim. Wenkel und Lewald. Bageriet äger jag med min närmaste vän Theodor och jag är lika nära som bröder och den enda familj vi hade dog i slutändan av världskriget. Av de pengar vi ärvde har vi nu öppnat bageriet som är väldigt framgångsrikt.

Jag älskar att baka så även när bageriet inte är öppet så brukar jag vara där och baka nya bakelser.

Förutom det så är jag troende jude så när jag inte är i bageriet så brukar jag träffa de andra judarna i staden och lära ut om judendomen till de yngre.

När jag var yngre så levde jag och min familj inget vidare rikt liv men ändå så brukade min far skänka pengar och mat till behövande så jag är uppväxt med att dela med mig av det jag har så på söndagar brukar jag fylla en säck med bröd och gå ut på stan och dela ut lite till alla som behöver och resten brukar jag ge till stadens kyrka.

Jag har aldrig tyckt om krig och kriget har bara varit negativt oavsett vilket land man bor i men nu blev Tyskland värre drabbat än de andra länderna men det är bara att försöka bygga upp landet och som jag blev uppfostrad av min far så kommer jag alltid att hjälpa till för att göra livet bättre för andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar