onsdag 11 januari 2012

Vem är Hannes Lutze?


måndag 29 april 1919
klockan 22:47

Hej jag heter Hannes Lutze och är 28 år gammal och är ifrån Northeim i Tyskland.
Min familj består av mig min mamma och min lillasyster. Min pappa försvann när jag föddes.

Innan första världskriget så hade jag ett yrke som smed. Mina första fem år på jorden bodde jag i Berlin sen fick mamma ett bra jobb i Northeim så då flyttade vi dit. När första världskriget bröt ut så blev jag in kallad till armén. Där tränade jag mycket mycket hårt.

Jag hade alltid varit en tävlings människa så jag försökte alltid vara bättre än alla andra på sakerna vi tränade på. Under krigets gång så fick jag flera medaljer för min modighet och tappra insatser.

I de sista striderna av kriget så blev jag skjuten i vänstra lår. Idag så befinner jag mig på Northeims sjukhus där jag väntar på att mitt ben ska läka. När benet har läkt klart så planerar jag att bli en delaktig medlem av en högerextremistisk grupp eller gå in i armen igen. Det jag vill göra resten av mitt liv är att försvara Tyskland.

Jag skulle också gärna vilja bli en hög rankad soldat men vi får se om mitt ben tillåter. Själv tror jag att det skulle gå för jag har ett antal medaljer så jag är ganska respekterad av soldater i armen, så det som skulle behövas skulle vara disciplin och styrka.

Nu måste jag be min kvällsbön, sen ska jag sova.

Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar