måndag 16 januari 2012

Vem är Dorothea Lackhausen?

Hej, mitt namn är Dorothea Lackhausen. Jag är nyss fyllda 16 år och bor mitt i staden Northeim. Jag och min familj driver en livsmedels butik.  Vilket gjort oss förmögna och gör oss till en överklass familj. Den har iallafall gått i släkten igenom flera generationer.
 Jag och mina 2 äldre bröder hjälper självfallet till dem timmarna vi inte befinner oss i skolan.  Jag själv drömmer om att öppna ett eget fin skrädderi. Vackra tyger och mönster har alltid intresserat mig. Och jag vill se hur långt min kreativitet kan ta mig.  Eftersom jag har äldre syskon och då inte är först att ta över efter mina föräldrar så är dem helt okej med att jag kommer satsa på det jag vill.
Varken jag eller min familj är religiösa. Vilket beror på min mors biologiska familj och sitt förflutna. Föräldrarna var besatta av sin religion och lät henne inte leva som alla andra. Hon kände sig som en fånge, så hon rymde in till sina kusiner i Northeim, där hon då växte upp och träffade senare min far.
Men nu måste jag skynda till skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar