måndag 30 januari 2012

Nu kallar plikten


Hannes Lutze

Hej igen, det var ett tag sen jag skrev men jag har tyvärr inte haft tid till skrivande för jag har gått med i SS (Schutzstaffel). Allt började med att jag fick en förfrågan av en god vän i NSDAP som heter Augustus Waltsz. Han hade själv fått brev med en inbjudan att gå med i SS, och på brevet stod den han fick ta med sig en vän så han frågade mig. Jag svarade själv klart ja på grund av två saker. Ena var att jobbet jag hade då vart tråkigt och dåligt betalt. Och andra var att det skulle vara en ära att vara en del av SS.

Jag och Augustus åkte då till Berlin för att få order och för att få vår uniform. När vi kom till Berlin möttes vi av Heinrich Himmler chefen över SS han gav oss varsin uniform och en SS märke att sätta på uniformen.
Efter det samtalade jag lite med Heinrich. Han var mycket trevlig, han berättade om sina planer angående koncentrationslägren. Själv tyckte jag att det lät hemskt men jag vågade inte säga nåt för då hade det nog gott vilt till.

En annan superduper bra nyhet är att självaste Hitler har blivit rikskansler, ledaren för partiet som jag är med i. jag är förstås mycket mycket glad och minna kompisar med. Vi var och fira med öl på baren i stan.
Lite sämre nyheter enligt mig. Nu när Hitler har makten kommer det bli svårt för judarna. Själv förstår jag inte vad judarna har att göra med allt. Jag tycker att det är fel men jag kan inte säga det till nån för då kommer dom kalla mig förrädare.

Jag tror själv inte att jag skulle klara av att skada eller döda oskyldiga folk bara sådär

Framtiden ser nu lite variabel ut. Det som finns att göra är bara att vänta och se vad Hitler kommer göra angående judarna. Jag tror nog att det är flera som tänker som jag angående judarna men att de inte vågar säga nåt.

Nu kallar plikten men jag ska försöka skriva så snart som möjligt.

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar